Sistit nedir? Sistit belirtileri nelerdir?

Sistit genel olarak mikrobik bir durumdan oluşur. Aynı zamanda tahriş durumlarında da yine sistit görülmesi söz konusu olabilir. Bir zedelenme ya da ezilme durumunda da bu durum söz konusu olacaktır. Eğer ki sistit bir bakteriyel durum üzerinden oluşuyorsa burada amikrobik sistit durumu vardır. Erişkin olan kadınların neredeyse tamamı hayatları boyunca en az bir kere sistit ile karşı karşıya kalacaktır. Erkeklerde ise çok daha az denk gelen bir durumdur. Kadınlarda sistitin oluşması erkeklere oranla 10 katı kadar daha yüksektir.

İdrar Kesesindeki İltihap Belirtileri

Sistitin birbirinden farklı pek çok belirtisi vardır. Özellikle de bu belirtilerden biri ya da birden fazlası karşınıza çıkıyorsa acil müdahale edilmesi gerektiğini unutmamalısınız. Burada sistitin en büyük belirtisi idrar yaparken yanma durumudur. Sürekli olarak idrara çıkma isteği de sistitin belirtisidir. Sistit olan hastalar ne kadar sık idrara çıksa da ne yazık ki tam olarak bir idrar boşaltımı sağlayamaz. Burada azar azar yapılan ve ağrı duyulan bir idrar söz konusudur. Aynı zamanda idrar kaçırma durumu da yine sık görülen belirtiler arasında yer alacaktır. Bunların yanında karnın alt bölgesinde olan yersel ağrılardır. Kasık bölgesinde sıklıkla meydana gelen şiddetli ağrılar çekilebilir, zaman zaman da bu ağrıların bel bölümüne geçtiği de görülebilecektir. Yapılan idrarın pis kokulu olması, bulanık olması, kanamalı olması da yine belirtiler içerisinde yer alacaktır. Kanama belirtisi olan sistitlere hemorajik sistit adı verilmektedir. Kişilerde hem kusma hem de bulanma şikayetleri de bulunabiliyor.

Sistitin Karıştırılabildiği Hastalıklar

Öncelikle sistit ile karıştırılabilen hastalıklar söz konusudur. Özellikle de:

• Mesane tümörleri,
  • Mesanede yer alan taşlar,
  • Vajinal enfeksiyonlar,
  • Rahim ağzındaki yaralar ve iltihaplanmalar,
  • Rahim enfeksiyonları sistit ile karıştırılabilen rahatsızlıklardandır.

Hemorajik Sistit Nedir?

Kanamalı sistit olarak bilinir. İdrar torbası içinde biriken bakteriler, mesane duvarına çarpar ve kanamaya neden olur. Bu da kanamalı bir şekilde sistit oluşmasına neden olur. Sistitin oluşmasında en büyük yanılgı sadece cinsel ilişkiye giren kişilerde görülmesi durumudur. Oysaki bakire olan kişilerde de sistit yaygın olarak görülebilir. Bunun cinsel birleşme ile ilgisi yoktur.

Sistit Tedavisi

Tedavisinde genel olarak antibiyotiklerin kullanıldığını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda mesane ve idrar temizleyiciler de sizlere yardımcı oluyor. Geniş spektrumlu olan antibiyotikler bu tedavide sıklıkla kullanılıyor. Aynı zamanda idrardan ya da mesaneden kültür alınarak da tedavinin gelişmesi sağlanabiliyor. Penisilin alerjisi söz konusu olmayan kişiler penisilin kullanımı da oldukça sık karşınıza çıkıyor. Sistitten kaçmak kesin çözüm olmasa da insanların dikkat etmesi gereken durumlar bulunuyor. Özellikle de bünyesel bir yatkınlık söz konusu olduğunda çok daha dikkatli olunmalıdır. İyi bir şekilde beslenmemek, düzensiz bir hayat sürmek de bu hastalığı tetikleyen etkenlerden biridir. Sigara kullanımının da bu rahatsızlık üzerinde büyük bir etkisi vardır. Aşağıda belirtilen tüm özelliklere uyulması, hastalığın sıklıkla tekrarlamamasına vesile olacaktır.

• İdrara çıkma konusunda kişilerin belirli bir düzen oturtması gerekiyor. Ertelenmemesi çok önemlidir.
  • Özellikle hijyen eksikliği bulunan küvetlerde kişiler oturarak banyo yapmamalıdır. Genel olarak temizliğe önem verilmelidir.
  • Sabun, parfüm, köpük ya da deterjan gibi ürünlerin cinsel bölgenizden uzak tutulması gerekiyor.
  • Büyük abdestten sonra ve idrar yapımından sonra genital bölgenin detaylı temizliğinin sağlanması da çok önemlidir. Ilık su ile temizleme önerilir.
Havuz içerisinde bulunan klorun da yine rahatsızlık için bir risk belirtisi olduğunu, buna da çok dikkat edilmesi gerektiğini unutmamalısınız.