Mesane Hassasiyeti (İrritabl Mesane)

Mesane hassasiyeti günlük hayatta en çok karşılaşılan hasatlık türüdür. Bu hastalık bir anda gelen ve sık bir şekilde yaşanan idrar sıkıştırması durumudur. Günlük hayatta tuvaleti kullanma ihtiyacınız yokken bir anda tuvalete yetişemeyecek duruma geliyorsanız bu duruma İrritabl mesane denmektedir. Ayrıca kimi zamanlarda kasılmaları kontrol edemiyorsanız mesane hassasiyeti artmış demektir. Bu hassasiyete bazı enfeksiyonlar sebep olabilir. Hassasiyetin yaşanması için birçok sebep olabilir.

Bu hastalık genel olarak 40 yaş ve üstü kişilerde görülür. Psikolojik sorunları olan bazı çocuklarda da mesane hassasiyeti hastalığının görülme ihtimali bulunmaktadır. Türkiye ortalamasına göre kadınlarda daha çok sık görülen bir hastalıktır. Bu hastalık yüzünden birçok işini yapamayan ve hatta dışarıya çıkmaya korkan hastalar bulunmaktadır. Bu hastalığın ortaya çıkmasına neden olan sebepler şunlar olabilir;

• Fiziksel nedenler
  • Psikolojik nedenler
  • Cinsel nedenler
  • Sosyal nedenler
  • Mesleki açıdan yaşanan sıkıntılar

Durumunda bu hastalığın görülmesi olası olmuştur. Çevrenizden çabuk etkilenen bir yapınız varsa mesane hassasiyetine yakalanabilme ihtimaliniz oldukça yüksektir. Partnerinizle yaşadığınız cinsel ilişkiler sonrasında da bu hastalığın belirtilerini görebilirsiniz. Bu hastalık sonrasında kişiler artık korku ile hareket etmeye başlamaktadırlar. Genel olarak sıvı tüketmekten korkar hale gelebilmektedirler. Mesane hassasiyeti hastaları cinsel bir birliktelik yaşamaktan da çekinebilirler. Günlük hayatlarında pet kullanımı onlar için zorunluluk haline gelebilir. Son zamanlarda daha sık görülen bu hastalığın çevresel etkilerinin fazla olmasıyla ortaya çıktığı düşünülmektedir.

Kişiler çalışma hayatlarında yaşadıkları sorunlar karşısında da psikolojik olarak etkilenebilirler. Hem mesleki zorluklar hem de psikolojik sorunlar mesane hassasiyeti hastalığına karşı koyamayabilirler. Ayrıca tedavi aşamasında da gecikme yaşanması bu hastalığın ileri boyutlarına taşınmasına neden olabilir. Türkiye’ de çok sık görülmeye başlanan bu hastalık 60 yaş sonrasındaki her 3 kadından 1’ inde görülmektedir.

Mesane Hassasiyeti Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Psikolojik destek görülmesine kadar ulaşan bu hastalığın belirtileri oldukça basittir. Bu hastalığı anlamak hiç de zor değildir. Eğer siz de aşağıdaki belirtileri yaşıyorsanız geç kalmadan hemen doktora gitmek büyük sorunları kökten çözebilir.

• Çok kilo almışsanız ve ısrarla yemek yemeğe devam ediyorsanız,
  • Sigara içimini arttırmışsanız,
  • Gece çok sık tuvalete kalkıyorsanız,
  • Aniden tuvalete gitme ihtiyacı hissediyorsanız,
  • Tuvalet ihtiyacınızı kontrol edemiyorsanız

Siz de bu hastalığa yakalanmış olabilirsiniz. Yapmanız gereken işlemlerin en başında önlem almak gelecektir.

Mesane Hassasiyeti Hastalığı Kimlerde Daha Sık Görülür?

Mesane hassasiyeti hastalığının belirtilerinin yaşadığınızı düşünüyorsanız önlem almanız gereken birçok nokta olacaktır. Bu noktalardan en başında yemek yeme alışkanlığını düzene sokamayan insanlar yer alacaktır. Obezite hastalarında ve yeme alışkanlığını kontrol edemeyen insanlarda mesane hassasiyeti hastalığına yakalanma ihtimali çok daha yüksektir. Ayrıca kalp ve şeker hastalarında, 60 yaş üzerindeki kadınlarda, sigara içmeyi kontrol altında tutamayan kişilerde, daha öncesinde kalp ve rahim ameliyatı olmuş kişilerde, vajinal doğum yapan kadınlarda bu hastalığın görülme olasılığı daha yüksektir. Birçok hastalıkta olduğu gibi mesane hassasiyeti hastalığında da erken teşhis her zaman işe yarayacaktır.

Erken teşhis sayesinde rahat bir şekilde sokağa çıkabilir, psikolojik desteğe ihtiyaç kalmayabilir, pet kullanımını azaltabilir, cinsel sorunlarınızı yoluna koyabilir ve daha az stres yaşayabilirsiniz.

Teşhis aşamasında da korkulacak bir işlem olmayacaktır. Tedavi için başvurduğunuz doktorunuz sizden idrar örneği alacaktır. Bu örnek sonrasında teşhisi koyabilir. Diğer bir seçenek de ince bir boruyu üretra yardımı ile mesaneye soktuktan sonra sistoskopi aracılığı ile de teşhis yapılabilir.