Lenfogranuloma Venereum (LGV) Nedir?

Aslen Lenfogranuloma Venereum lenf yollarının bir hastalığı olmak ile beraber cinsel yolla bulaşan bir çeşit hastalıktır. Evre evre oluşum gösteren önemli bir hastalık olan Lenfogranuloma Venereum, ilk olarak cinsel yolla bulaşmasının ardından genital bölgede vezikül ve ya açık yara şeklinde küçük bir yara olarak kendini belli etmektedir. Daha sonrasında inguinal bölgede bulunan lenflerde ve bezelerde şişme ve ilerleyen safhasında fistürleşmesi olarak kendini göstermektedir.

Lenfogranuloma Venereum Nasıl Anlaşılır?

Konu ile ilgili olarak tam anlamıyla net bilgiler olmadığından başlamak daha doğru olacaktır. Halk arasında çok da bilinmeyen bir hastalık olan Lenfogranuloma Venereum, cinsel birleşme safhasında, oral seks, anal seks gibi farklılıklar gösteren cinsel ilişkilerde ortaya çıkabilen bir hastalık olarak bilinmektedir. Klamidya ismi verilen bir bakterinin vücutta taşınması ile ortaya çıktığı bilinen hastalık aynı zamanda da, pek yaygın olmadığı için bilinmemektedir.

Hastalık pek yaygın olmadığı gibi, aynı zamanda da tam bir bilgiye sahip olunmamaktadır. Sinsi bir hastalık olarak da nitelendirilebilen hastalık ilk iki evresinde kendini göstermemektedir. Hastalık aslında lenf düğümlerinin şişmesine neden olarak, hastalık sonrasında ülsere yol açmaktadır. Korumasız olarak yapılan cinsel ilişkiler sırasında ortaya çıkan hastalığın üçüncü safhası genitoanorektal denilen üçüncü aşamada tam olarak anlaşılmakta ve kendini göstermektedir.

Lenfogranuloma Venereum Belirtileri

Lenfogranuloma Venereum hastalığında hastalığın ilk safhasında yani Klamidya bakterisinin bulaşmış olduğu üç ile otuz günlük bir bekleme süresi sonrasında, peniste, skrotumda ya da vajina içerisinde kendini ufak yaralar halinde gösterebilmektedir. Bunların yanı sıra, ağrısız ufak vurma ya da içleri irin dolu küçük yaralar halinde kendini gösterebilmektedir. Bu yaralar sonrasında acı ve devamında da ülsere sebebiyet vermektedir.

Hastalığın ikinci aşamasında ise, hastalık iyice kendini göstermeye başlamaktadır. Bu süreç ilerleyen zaman olarak iki ile altı hafta arasında tekabül etmektedir. Bu süreçte ise, vajina bölgesinde ya da hayalarda yavaş yavaş şişmeler meydana gelmektedir. Bu şişmeler lenf bağlarından kaynaklandığı için bu dönemde ağrılar artarak devam edecektir. Bu arada aynı ateşli hastalıklarda görüldüğü gibi titreme durumları da görülebilmektedir. Bu da çokça rastlanan bir durum olarak bilinmektedir. Bu süreçte erkeklerin haya kısmında çok şiddetli ağrı ve dağılmalar görülmektedir. Kadınlarınsa, bu ağrılar bel ve karın bölgelerine yayılmış şekilde görülmektedir.

Hastalığın üçüncü ve son aşaması ise, genitoanorektal sendrom olarak bilinmektedir. Kadınlarda bu aşamada ilk belirtiler çok net bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Hem erkeklerde hem de kadınlarda özellikle anüste görülmesi durumunda, özellikle dışkılamada sıkıntılar göze çarpmaktadır. Derin çıban ve yara izlerine sebebiyet vermektedir. Eğer genital sistemde oluşan bir hastalık ise, bu durumda genital alanda ani ve yüksek şişmelere sebebiyet vermektedir. Ayrıca, deri üzerinde derin doku enfeksiyonları ortaya çıkmaktadır.

Lenfogranuloma Venereum Risk Grubu

Bu konuda net veriler tam anlamıyla bulunmasa da tropikal ve subtropikal ülkelerde bu hastalığın yaygın olarak görüldüğü söylenebilmektedir. Erkek ve kadın grupları düşünüldüğü zaman belirtileri gereği erkeklerde daha rahat bir şekilde tespit edildiği için çok daha önceki evrede gerekli işlem yapılabilmektedir. Bu arada en çok görülen yaş aralığı ile ilgili de sizlere 15-40 yaş aralığında en sık görülen bir hastalık olduğunu söyleyebiliriz. Bu yaş aralığı cinsel olarak en hızlı dönem olarak bilinmesinin yanı sıra, korumasız olarak ilişkiye girilmesi sebebiyle bu tip bir hastalık ortaya çıkabilmektedir. Tedavi süreci ile ilgili de aynı HIV virüsünde olduğu gibi, kan ve sıvı testlerinin yapılması gerekmektedir.