Cinsel Organlarda Yara

Günümüz şartlarında cinsel organlarda yaralarda son zamanlarda çok daha fazla artış gözlenmektedir. Bu yaraların sebepleri genel olarak cinsel yollarla bulaşan hastalıklar arasında yer almaktadır. Bazı durumlarda iltihaplanma sonucunda oluşan yaralanmalar da gözlemlenmektedir. Genital bölgede yaşanan kaşıntı, ağrı, yanma ve batma hissi kadınların vajinal bölgesindeki yaralanmaları tarif ettiği belirtiler arasında yer almaktadır. Bu bölgelerde yaralara sıklıkla denk gelinmektedir. Bu yaralanmalar kişileri son derece huzursuz ve rahatsız ede. Bazı yaralar hafif bazıları son derece ağır olması ile gözlemlenir.

Genital Bölgedeki Yara Çeşitleri Nelerdir?

• Frengi hastalığı genel olarak erken teşhis ile olumlu sonuç alınan bir hastalık türüdür. Bu hastalık türü genellikle cinsel yollarla bulaşmaktadır. Kişiler bu hatalığı fark ettiklerinde tedaviyi reddedebilirler. Bunun sebebi ise günümüz şartlarında utanma, çekinme hissinin olmasıdır. Dalga geçileceğini düşünen kişiler bu hastalık için genellikle tedaviyi reddederler. Herhangi bir uzmandan yardım talep etmezler. Fakat bu hastalık son derece önemli bir hastalıktır. Eğer hemen tedavi uygulanmazsa cinsel organlarda kalıcı hasarlara neden olabilen bakteriler yaşayabilir. Bu hastalık tedavi edilmediği süreçte kısırlık gibi durumlar ortaya çıkabilir. Yaklaşık bir ay içerisinde vücut içinde yaşayan bakteriler kırmızı ve ağrısız bir yara bırakır. Bu yaralar daha sonrasında derinleşir ve frengi ülserine kadar varan hastalıklara neden olabilir. Frengi hastalığının tedavi edilmesi bulaşıcı riskini de azaltır. Bu hastalık durumunda cinsel birliktelik yaşanmaması gerekir.
  • Rahim ağzı yarasında ise genel olarak kendini net bir şekilde belli eden bulgulara rastlanmamaktadır. Bazı şikayetler sonrasında bir jinekoloja başvuran bireyler bu hastalığı doktorundan öğrenmek durumunda kalırlar. Genel olarak bu şikayet ile gelen hastalara uygulanan teşhis yöntemi simir testi ile yapılmaktadır. Ayrıca rahim ağzı yaralarında rahim ağzı kanserinden de şüphelendikleri için rahim ağzı kanseri testi de uygulanmak durumunda kalınır. Bu tür yaraların tedavisinde genel olarak yarayı dondurma ya da rahim ağzı yaranın yakılması ile tedavi yöntemi uygulanır. Yakılarak yapılan tedavi günümüz şartlarında pek uygun kabul edilmez. Rahim ağzı yarası da cinsel yolla oluşan bir hastalıktır ve bu yaralardan korunmak hiçbir zaman mümkün olmaz.
  • Vajina yarasında genel olarak hastalar ağrı ve acı hissi ile doktoruna başvururlar. Bu yaraya sebep olan maddeler arasında kimyasal vajina temizleyiciler sonrasında vajinanın tahriş edilmesi ile ortaya çıkar. Ayrıca bu tür yaralar kendini yenileyebilme özelliğine sahiptir. Kadınların şikayetleri arasında genel olarak yoğun ağrı, titreme ve ateş olarak gözlemlenmektedir.
  • Genital bölge mantarlarında ise rahim yumurtalık ve diğer organları yakından etkileyen hastalık türüdür. Bu hastalık türünde de genel olarak yaralanmalar ortaya çıkmaktadır. Oluşan mantarlar da cinsel yollarla bulaşabilmektedir. Genital bölgede mantar olduğunu düşünüyorsanız kesinlikle cinsel ilişkiden uzak durmalısınız.
  • Behçet hastalığında yaş sınırlaması olarak 20 ile 40 yaşları arasında gözlemlendiği tespit edilmiştir. Bu yaşlar arasında gözlemlenen bu hastalık türü genel olarak ilaç ile tedavi edilir. Behçet hastalığında genellikle sivilce şeklinde ortaya çıkar ve daha sonrasında yaralar şeklinde kendini bekli ederr.

Cinsel Organlardaki Yaralardan Korunmak İçin Ne Yapmalıyım?

Genel olarak kişiler tedaviyi reddetmeyi düşünse de cinsel organlarda oluşan yaralar için hemen bir hekime başvurmanız gerekir. İhmal etmeden gideceğiniz hekim sonrasında yapılacak olan testlerle erken teşhis ve tedavi uygulanması kalıcı hasarların önlenmesinde yarar sağlayacaktır. Cinsel organlarda oluşan yaralar genel olarak ilaç ile tedavi uygulanmaktadır. Bu tedavi sürecinde sürekli kontrol altında olmanız kalıcı hasarları büyük oranda önlemektedir.