Balanit Nedir? Tedavisi Nasıl Yapılır?

Balanit hastalığı erkek hastalığı olarak bilinmektedir. Bu hastalık günümüz şartlarında her 20 erkekten birinde mutlaka görülmektedir. Bu hastalık ciddi bir rahatsızlıktır.  Balanit hastalığı 3 türde ele alınır. Sünnet öncesi ve geç sünnet olunması ile kaynaklanan ve bu sebepten dolayı ortaya çıkan hastalık türüdür. Alınmayan sünnet derisi hiçbir zaman hijyenik bir organ olmaz. Bunun için alınmayan sünnetsiz penisin daima temiz tutulması gerekir. Ülkemiz şartlarında 12 yaşından önce sünnet olmayan çocuklarda penisin içinde idrar bırakılması sonucunda balanit hastalığı ile karşı karşıya kalınmıştır. Islak mendille silinmeli ve her zaman temiz tutulmalıdır. Islak mendille silinen penis kuru mendil ile de kurulanmalıdır.

Balanit Hastalığı Nedir?

Balanit hastalığı genel olarak ülkemizde çok yaygın değildir. Gelenek ve göreneklere bağlı kalındığı için bu hastalık türünü ülkemizde sünnet olmayan çocuklarda görmek mümkün olacaktır. 12 yaşından altındaki çocuklar henüz sünnet olmadıysa balanit hastalığına yakalanma olasılığı çok yüksektir. Penisin baş bölümünü çevreleyen derinin tahriş olması durumunda yaşanan enfeksiyon türüdür. Hijyenik olmayan durumlarda yaşanan bu hastalığın oluşmaması için sünnet olmayan çocuklara tuvalet eğitimi ve tuvalet sonrasında temizlik eğitimi verilmelidir.

Balanit hastalığı en çok sünnetsiz erkeklerde görülmektedir.

Balanit Hastalığı Nedenleri Nelerdir?

Balanit hastalığı genel olarak bakterilerin oluşturduğu bir hastalık türüdür. Bu hastalık temiz olmayan ortamlar sonrasında sünnet olmayan erkeklerde görülmektedir. Bazı hastalıklar da balanit hastalığının oluşmasına neden olmaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır;

• Egzama hastalığı da balanit hastalığına neden olabilen bir hastalık türüdür. Bu hastalık alerji ve tahriş olmasından kaynaklanan kapılan enfeksiyon sonucunda oluşur. Deri üzerinde kabarcıkların oluştuğunu gözlemliyorsanız egzama hastalığına yakalanmış olabilirsiniz. Ayrıca ciltte çatlama ve aşırı kuruluk varsa ve uzun süre iyileşmeyen yani tıbbi adı ile kronik bir hastalığa neden olabilirsiniz. Bu hastalık türü balanit hastalığına yol açabilir
  • Dermatit hastalığı yine derinin tahriş olması ve alerjik etkisi ile görülen bir hastalıktır. Bu hastalıkta deri iltihaplanma ve egzama gibi olmasından dolayı adını egzamalı dermatit olarak da alır.
  • Sedef hastalığı da bilindiği gibi balanit hastalığını oluşturan nedenlerden birisidir. Deriyi tamamen kurutan ve pullu bir deri görünümüne sahip bırakan hastalık türüdür. Bu hastalığın genetik olduğu varsayılmaktadır. Bu sedef hastalığında hastaların bağışıklık sisteminin de düştüğü gözlemlenmiştir. Sedef hastalığı da balanit hastalığını oluşturabilir.
  • Liken planus kol ve bacaklarda oluşan kaşıntı sonrasında yaşanan deri hastalığıdır. Bu durumda deri genel olarak endeksiyon kapmış durumda olmaktadır. Enfeksiyonlu bölge dışarıdan pembe ya da mor şeklinde görülmektedir.

Bu hastalıklar dışında balanit hastalığına neden olan başka etmenlerde yer almaktadır. Bu hastalığa neden olan sebepler arasında prezervatif kullanımı da bulunmaktadır. Ayrıca geciktirici krem ve spreylerin kullanılması da balanit hastalığına neden olabilir. Deterjanların fazla kimyasal madde içermesi, elle yıkanan çamaşırların çok temizlenmemesi sonucu da bu hastalığa neden olabilir. Ayrıca ıslak çamaşır giymek kesinlikle çok sakıncalıdır. Gerek balanit hastalığı gerek se diğer hastalıklara neden olabilen çok yalnız bir harekettir. Penis temizliğinde kuru mendil yerine kimyasal içerikli ve parfümlü sabunlar kullanmak, duş jellerindeki köpürtmek için kullanılan kimyasal maddelerin fazlalığı da bu hastalığın öncüsü olabilir.

Balanit hastalığı tamamen enfeksiyon hastalığıdır. Mikropların cilt üzerinde gezinmesi sonucunda ve penisin doğru temizlenmemesi durumunda vücutta gezinen mikropların penise yerleşmesi hastalığı olarak tanımlanabilir. Mikropların az olduğu zamanlarda fazla sorunla karşılaşmazsınız fakat mikroplar yapısı gereği hızla üreyen bir organizma yapısına aittir.